måndag 3 september 2012

Smärta....

Har för första gången i mitt liv gråtit i tandläkar stolen och har för första gången i mitt liv blivit sjukskriven av en tandläkare.....I lördags kväll fick jag en sån galen smärta i munnen, käken, kinden, örat, huvudet på vänster sida. Värre blev det o jag kände mig febrig, kände mig..........sjuk. Har härdat ut hela helgen, knappt sovit en blund. Meen tack o lov så fick jag komma till tandläkaren idag. Rejäl inflammation, feber, fick pencillin och sjukskrivning. När tandläkaren borrade upp den misstänkte boven (tanden) gjorde det så galet ont trots två bedövnings sprutor att tårarna rann. Grät av smärta , fy fasiken vad ont det gjorde !!! Nu ligger jag här i soffan och känner hur bedövningen sakta släpper och är livrädd för hur det ska kännas när den släpper helt. Ska tillbaka på onsdag och fortsätta fixa med tanden . Är i alla fall väldans glad att jag hann gå på kusin träffen i lördags innan smärtan kom. Det var verkligen så kul !!! Vi skrattade och pratade så mycket . Hade kunnat sitta där hela kvällen och prata. Ser fram emot nästa träff =))) Jessica som har jobbat i helgen fick ett annorlunda "jobb uppdrag" idag. Hon är anlitad av sin morbror att ta hand om deras katt och den lilla kattungen som dom kom hem med igår. Kvart i sju var hon där imorse för att ta hand om den lilla sötnosen :)) Hade tänkt åka förbi en sväng men känner mig febrig så jag lyder tandläkarens order att vila ;) Nu är det kanon väder ute. Liiite irriterande efter en galet regnande helg . Men mysigt ändå ;)) Ha det bäst ! Kram H.

2 kommentarer:

  1. usch stackars dig Helen! :( <3 hoppas verkligen att det blir bättre med värken snart!! <3

    kram! :)

    SvaraRadera
  2. Håller tummar & tår för dig på onsdag!!
    Att en tand kan göra så himla ont,,,
    Mysigt med liten katt unge!!
    Härligt att kusse träffen blev lyckad!!
    Ha så bra du kan ,,vi hörs!!
    Kram

    SvaraRadera