torsdag 16 augusti 2012

karma...

 Godmorgon !
Tar mig en liten kaffe rast och passar på att slänga in ett litet blogginlägg.
Igår var det lite roligt för när jag kom till Vårdcentralen stod det en liten vithårig dam vid hissen.
Hon ropade så fort hon såg mig :
- Hej ! Vill du åka hissen med mig ? jag vågar inte åka själv.Du får en kola för besväret, sa hon och blinkade med ena ögat.
Hon var rolig och hade glimten i ögat men hade onda ben och hiss skräck.
Självklart åkte jag med den lilla damen i hissen och hjälpte henne dit hon skulle.
När jag sa hejdå ropade hon :
- Kolan då ?
- Behåll den, sa jag , hahaha ;-))

Innan jag kom till vårdcentralen var jag inne på Vivo och handlade lite.
När jag stod och packade mina matkassar stod det två småkillar i kassan som hade handlat lite godis och en dricka.
När dom skulle betala fattades det 4 kronor.
Dom letade i sina fickor och såg så ledsna ut.
- Men pengarna skulle räcka. sa den ena killen uppgivet till kassörskan.
-Tyvärr, sa hon, ni får lämna tillbaka nånting.
- Här, sa jag och gav killen fyra kronor.
Han tittade skeptiskt på mig och på dom fyra kronorna som jag hade i handen.
- Ta dom, det är okey, så kan ni betala ert godis, sa jag.
- OJ, vad du är snäll, sa han och det ledsna lilla ansiktet brast upp i ett stort leende =)

Sen var det det där med karma.
Du vet när det sägs att man får tillbaka för sina gärningar, bra eller dåliga.
Tydligen så fick jag lite tillbaka efter mina små gärningar igår.
Jag var uppe på VC för att ta ett cellprov.
När det var gjort och jag skulle betala kom jag på att dom inte tar kort och jag hade inga kontanter.
Så jag bad om en räkning.
Men av olika anledningar slapp jag betala och sparde 360 spänn =)
Kändes som en riktigt bra dag när jag åkte hem.
Tänk att en hisstur och fyra spänn kan göra så mycket ;-))


Igår kom Lotta och Tommy och visade upp den här häftiga biken som dom ska köra Mälaren runt med :


Jag är ju tyvärr inte hemma på lördag, annars hade det varit kul att hänga med ;-))
Får hoppas att dom tar många bilder.

Har en hel del som ligger på skrivbordet och väntar, phu ;-))


Bäst att sätta fart !

Ha det bäst och en bra dag =)

Kram H.

1 kommentar:

  1. Morron vännen!
    Ja ibland har man en "turdag"!!
    Härligt att du fick cred för dina goda gärningar!!
    Det var du verkligen värd!!
    Hoppas du får en fin dag,,trots dina pärmar & högar,,fniss!
    Vi hörs vidare!!
    Kramisar!

    SvaraRadera