lördag 21 juli 2012

Citronsyra....

Igår var jag på gymmet och testade om knät skulle hålla för ett pass, och det gjorde det......iaf igår, idag har jag ont. Ska skippa gåbandet ett tag, känns som om det sliter både på knät och benhinnorna. När jag kom hem efter passet hade vi fika främmande som satt och väntade och mumsade på Bullens korv ;-))) Så kul ! Blev mycket prat och många skratt som vanligt när vi träffas =D Tänkte slänga mig i solstolen på eftermiddagen, men tji fick jag.......kom stora svarta moln och regn of course, denna ljuva härliga sommartid....NOT, inte i år iaf :/ Vi åkte och handlade istället sen blev det socialt trevligt runt vår raclette grill ;-)) Imorse när jag skulle tvätta luktade det apa i tvättmaskinen. Testade att köra en maskin men lukten försvann inte, satt i både maskinen och i dom nytvättade kläderna, blä !! Började googla om problemet (hur klarade man sig utan Google förr ?) och jag var inte ensam om att ha en maskin som luktade skunk. Fick en massa tips, bl.a Citronsyra. Så jag iväg till BEA för att inhandla detta men det var slut, ICA likadant, Konsum hade det inte och inte Vivo heller..... till slut fick jag tag i det på en större ICA-affär. Hela förmiddagen gick åt till att shoppa Citronsyra ;O Sen hem och skrubba rent alla delarna i maskinen och körde sen maskinen på 95 grader med en påse Citronsyra. Och simsalabim lukten e väck och maskinen känns som ny ;-)) Har aldrig gjort en avkalkning på den här tvättmaskinen så det var nog dax ;) Ronnie skrapar och målar på huset så det ser inget inbjudande och kul ut hemma hos oss just nu men det blir fint när det är klart =))) Trevlig lördag till dig <3 Kram H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar