fredag 22 juni 2012

Midsommarafton....

Midsommaraftons morgon !
Sitter i soffan framför TV:4s morgonprogram och dricker morgonens andra kopp kaffe.
Alla sover så det är lugnt och tyst i huset.
 Tittar jag ut genom fönstret ser jag en stor sol som skiner från en klarblå himmel, ser ut att bli en kanondag =))
Midsommar har jag firat på många olika sätt genom åren. Men största delen av mitt liv har den firats bland Dalahästar, Rättviksdräkter, Raggare, fiol och dragspels musik.
Men har oxå firat ute i Skärgårn, i Nyköping, i Stockholm, på Öland, i Östnora, på camping, genom att jobba.....
En del Midsomrar har varit stökiga, en del bara roliga, en del lugna, en del regniga, en del kalla, en del som idag soliga =)
 Ser ut att bli en kanondag.
Långbord på altanen får det bli.
Härligt att kunna sitta ute och förhoppningsvis slippa det där klassiska på Midsommar : In, ut med tallrikarna, sol, regn, in, ut, ut, in, sol, regn......ett himla springande ;-))
Men idag tror jag att tallrikarna kan stanna ute =)
Vart du än är och vad du än gör så hoppas jag att du får en fin dag och att solen lyser på dig <3
Trevlig Midsommar !
Kram H.

1 kommentar: