torsdag 24 maj 2012

Feta moln....


Vilket väder vi bjuds på !!
Bara att njuta så länge det varar.
Igår när jag gick från jobbet blev jag helt bländad av denna underbara sol när jag öppnade kontors dörren.
Här inne i "Bunkern" är det ingen skilland vare sig det snöar, haglar, regnar eller om solen skiner.
Är lite varmare inne kanske, men annars, ingen skillnad.
Så det är lite chockande att kliva ut ur bunkern ;-)

Efter jobbet var det ett inbokat läkarbesök sen var det meningen att jag skulle bege mig till gymmet.
Men begav mig hemåt och slet med gräsmattan istället.
Efter blod, svett och tårar i kampen mot maskrosorna parkerade jag mig i en solstol.
Hade fixat fika och hade precis slagit upp boken och satt mig till rätta och då.......gick sol fan i moln !!
Tjocka, feta moln var det också.
Inga såna där små stack moln när solen kommer fram till och från.
Nä, ett stort tjockt duntäcke.
Blev liiite irriterad.
Tog min kaffe kopp och gick in, bakade en kokoskaka och började förbereda middagen istället.


Och självklart när man står där med skärbrädor och hackknivar och är mitt uppe i matlagningen, ja då kommer självklart solen tillbaka och jag kikar ut genom kökfönstret och ser..........inte ett endaste moln !!!



Ieftermiddag struntar jag i allt vad gräsmattor, maskrosor och sol heter.
Tar gårdagens besök till gymmet idag istället.
Ska hänga med min "vän" Crosstrainern och Roddmaskinen.
Phu, känner mig svettig bara jag tänker på det, hahaha ;-))

Ha det bäst och en bra dag !

^^^ Kram H. ^^^


1 kommentar:

  1. Ursäkta men fnissar lite för mig själv:-)))
    Det är ju typiskt!!
    Solen sken ju hela dagen igår! Men idag får du ny chans till att "slappa" i solstolen!
    Sköt om dig,,ha en fin dag & träning!!
    Kramis

    SvaraRadera