tisdag 29 maj 2012

Borta...


Sommar värmen är borta, har dragit iväg, borta, finito =(
Man vänjer sig snabbt.
Nu vill man ha varmt och skönt.
Inte kalla vindar, små ruggigt och regn som hänger i luften.
Pleaseeeee, kom tillbaka !!!!


Igår var jag tebax på gymmet efter en lat helg.
Körde Crosstrainer 45 minuter, armar och mage.
Var ganska så mör när jag klev ut från gymmet.
Hem, kasta in dynor och all tvätt som hängde ute.
Den gråa himlen hotade med regn.
Sen ramlade jag ihop i soffan en stund och hade det väldans svårt att ta mig ur ;))
Tröttheten sköljde över mig som en Tsunamivåg.
Men lyckades släpa mig upp till köket för att påbörja middagen.
Slängde in mat i ugnen, fixade en sallad, satte på ris.
Maten var precis klar och jag skulle stänga av ugnen då Christer ringde.
-Bilen har pajjat, kan du hjälpa mig ?
Självklart !
Iväg till BEA där han stod med en Volvo som strejkade.
Invänta bärgare.
Regnigt och ruggigt var det.
Bilen stod lite tokigt till med varningsblinkers på.
Ändå ska folk tuta och dom tittar på en precis som om man har parkerat där med flit....morrr !!!
Borde väl vem som helst fatta om bilen står galet med varningsblinkers som blinkar så är det nåt fel....eller ?!?
Hemma igen vid halv sju, då blidde det middag, jordgubbar till efterrätt och ett avsnitt av American Horror story =)

Nu på förmiddagen är det dax för en ny koll av blodtrycket.
Var ett tag sen så nu hoppas jag att det ligger perfekt, skulle bli väldans glad om det gjorde det ;)

Annars är det cellgifts dagen för min del.
Så det blir en lugn eftermiddag i soffhörnet.
Den enda gången som jag tycker det är okey med dåligt väder ;-)

Ha den bästaste tisdagen !
***Kram H.***


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar