måndag 30 april 2012

Njuter....

Då har man intagit solstolen för första gången i år.
Känns så lyxigt att ligga här i solen på självaste Valborgsmässoafton =)) Kritvita ben som antagligen fick en chock när dom kom ut i solljuset,
 lika mycket som dom skulle blända nån stackare som kom förbi med allt det vita ;-))
Nu får man ju hoppas att dom drar åt sig en liiiten solbränna i vårsolen så den värsta vinterblekheten försvinner iaf ;)
 Vaknade klockan sex imorse.......,why ??
Ingen väckarklocka , ledig dag men ändå.
Suck bara att gilla läget och inse att dom där låååånga sovmornarna är ett minne blott.
Men skönt att få vara ledig, inget stress, fika i lugn och ro.
Begav mig till gymmet vid halvtio, jag och resten av befolkningen.
Proppfullt !!
Inte ett löpband ledigt, ingen cykel och ingen rodd maskin ledig.
Det enda som fanns kvar var den jag avskyr mest av alla maskiner på gymmet , Crosstrainern ;)
Effektiv som sjutton men ack sååå jobbig.
 Men hade inget val , bara att köra.
Har nog aldrig svettats så mycket i hela mitt liv, haha.
Det droppade eller rättare sagt rann från pannan,
 t-shirten var dyngsur när jag var klar.
Insåg att jag nog borde bli lite kompis med den i allafall,
kalorierna bara svischa iväg ;-))
Stapplade hemåt, riktigt mör i benen, tog en snabb lunch och en dusch sen åkte vi iväg på en liten shopping runda.
Det var vi och resten av befolkningen där med ;)
Bolaget, kläd o mataffärena, kö, kö, kö.....!
Blev en kort shopping !
Lite fix på altanen och en tur i skogen med Zissi.
Sen blev det solstolen och en stor kopp kaffe.
Njuter, njuter, njuter !!!

Älskar solen, värmen, grill dofterna som sprider sig med vinden,
prat och skratt från trädgårdarna runt omkring,
musik som hörs lite svagt från nåns radio,
gnisslet från studsmattorna som står på varannan tomt,
fåglarna som kvittrar och motorcyklarna som kör järnet på Örbyleden och lämnar ett mullrande efter sig.
Man bara ligger där i solstolen och känner hur solen bränner och lyssnar på alla ljud runt omkring =)
Jag ska ligga här en stund till och bara vara ;-)
 Önskar dig en fin Valborg !
Kram H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar