tisdag 21 februari 2012

Väntar det värsta...


I eftermiddag ska jag till tandläkaren på min årliga kontroll.
Har ingen tandläkarskräck alls.
Har inga problem med att borra, ta bedövning m.m
Min skräck är alltid vad tandläkaren ska säga om mina tänder ;O
Är det några hål ?
Några problem ?
Ska alla tänder rasa ?
Blir alltid så förvånad om tandläkaren säger att det ser bra ut, inga hål.
- Vaaa ? Men jag trodde minst på tio hål och tandlossning.
-Varför ? Undrar tandläkaren, har du några problem med tänderna ?
- Nää, visserligen inte men jag trodde liksom.....
Jag vet inte varför jag får den där molande känslan i magtrakten när det är tandläkar-dax.
Vet inte heller varför jag alltid ska tro det värsta om mina tänder ?
kamske för att jag slarvar med den där tandtråden och floursköljningen som tandis säger åt mig att göra varje gång.
Tror liksom att han kan "se" hur mycket jag slarvat och sen stirra stint ner på mig när jag ligger där i stolen och säga
- Nååå ? Hur har det gått med flourskäljningen ? Ser här att du slarvar rejält med tandtråden...morr !!
Nää, hahaha, jag har faktiskt världens snällaste och trevligaste tandläkare, men det hjälper inte, oron i magen sitter där ändå.
Men när jag väl är klar hos tandläkaren, när jag har gjort mitt årliga besök brukar allt släppa och jag blir glad som en kalv på grönbete och klappar mig själv på axeln och säger
- Vad duttig du vaaaar ! ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar