onsdag 29 februari 2012

Illa, illa...


Blää, igår morse när jag skulle åka till jobbet började jag plötsligt må galet illa.
En tugga på frukosten sen var det kört.
Kräktes som om min sista stund var kommen, ja det känns så just då i alla fall.
Har levt på cola och vatten i ett dygn nu.
Gissar att jag ha blivit smittad av sambon som däckade i lördags kväll.
Han var dålig i två dagar och är frisk nu så hoppet är att det vänder snabbt.
Tror jag blir gaaalen snart på alla baskelusker.
Tar ju aldrig slut :/
Blir att ligga lågt idag och sippa på vatten och cola och försöka knapra i sig lite knäckebröd utan smör.
Tack för alla tips på FB, barnen mina har hällt i sig vitpepparkorn och håller nu tummen att dom inte blir smittade ;)


Fick ringa återbud till reumatologen som jag skulle till idag, illa, illa,
Jag skulle ha fått en kortisonspruta i axeln, men hoppas på att få en ny tid snabbt.

Försöker gå in på Nordea och betala räkningar men det är tekniskt fel så jag kommer inte in, irriterande :/
Med tanke på att det bara är 29 dagar den här månaden så bör ju räkningarna gå in idag men det verkar rätt så kört att dom ska hinna med p.g.a Nordeas strul.
Men förhoppningsvis löser dom problemet innan dan är slut så jag kan lägga in dom iaf.
Såg att på en del räkningar är sista datumet den fjärde nästa månad.
Kanske en genomtänkt grej p.g.a att det är kort månad ?

Idag är det skottdagen, dagen när vi tjejer får fria enligt gamla traditioner.
Ska du fria ?
Jag har gett upp ;-)
Efter såå många år ihop och ännu inte har tagit oss till prästen så har jag gett upp ;-)
Vi lever kort och gott som sambos och kommer nog fortsätta med det.....men vem vet ;)

Nu ska jag försöka knapra i mig en knäckebröd macka och hoppas på att jag får behålla den....;O

Ha det bäst och en bra dag !
Kram H.



3 kommentarer:

  1. Nä men halloj på dig!
    Fya att du inte slapp "kräkisen" .-((
    Många är det som mår illa just nu,,,
    ja just idag skulle man kunna fria!!
    Vore lajbans med ett litet bröllop på ålderns höst,,fniss!
    Men med tiden har man släppt den romantiska drömmen med alla olika inslag,,
    Så diskussionen blir,,för den praktiska sakens skull!!
    Märkligt vad allt förändras,,,hihihi!!
    Äh sambos funkar väl ett tag till:_))
    Krya på dig nu,,,,skickar må gott kramar!!

    SvaraRadera
  2. Ge inte upp!
    Mina grannar gifte sig efter 20 år och faktiskt så är jag av den tråkiga sorten som anser att man bör vara gift om man äger saker tillsammans. Har sett hemska exempel på hur det kan gå om något händer. Jag håller också på och bearbeta min, men jag hinner nog inte tills idag ;-)
    Hoppas du kryar på dig snart!

    SvaraRadera
  3. Ge inte upp!
    Mina grannar gifte sig efter 20 år och faktiskt så är jag av den tråkiga sorten som anser att man bör vara gift om man äger saker tillsammans. Har sett hemska exempel på hur det kan gå om något händer. Jag håller också på och bearbeta min, men jag hinner nog inte tills idag ;-)
    Hoppas du kryar på dig snart!

    SvaraRadera