måndag 20 februari 2012

Berör...


Snoosade några extra gånger imorse....tröööött !
Men ett par kaffe koppar senare var jag på G ;)
Och tur var nog det att hjärnan fick lite koffein för att vakna till ordentligt eftersom det var en hel del problem som skulle lösas på jobbet när jag kom.
Något konstigt litet virus hade smygit sig in i löneprogrammet och ställt till en del oreda.
Har efter samtal till supporten och efter att ha slitit mitt hår och låtit hjärnan jobba i 190, hehe löst problemet, phu !!
Nu är lönerna klara och allt blev förhoppningsvis rätt och programmet är återställt till sina vanliga inställningar.
Nu är det bara resten av högarna kvar ;-)



Det sägs att solen lyser där ute.
Jag ser ju inte ut genom mina gallerförsedda bunker fönster.
Men kan faktiskt ana några ljusa solstrålar som lyckas leta sig fram och lysa lite hos mig med =)

Helgen har varit lugn, har inte bloggat för vårt internet har varit super trögt i helgen.
varje gång jag skulle försöka ladda upp en bild stod det bara och laddade och laddade och laddade och....ja du fattar ;-)
jag gav upp !

Såg i alla fall på Whitney Houstons begravning i lördags.
En annorlunda cermoni mot vad vi är vana vid här i sverige.
Men jag tyckte om den.
Tyckte om att man firade hennes liv istället för att sörja hennes död.
 Det var ju både skratt och tårar, många applåder, fin musik och sång.
Många vackra och roliga tal som lockade till både tårar och skratt.
Tyckte väldigt mycket om Kevin Costners tal.
Blev en helt annan grej att se filmen Bodyguard som visades på trean i lördags kväll.
Kändes otroligt konstigt att några timmar innan hade man suttit och tittat på Whitneys begravning och sen satt man och såg henne i filmen så levande med sin vackra röst.



Såg inte färdigt cermonin för jag slog över till melodifestivalen klockan åtta.
Meeen vad hände ?!?
Dom två första deltävlingarna har varit så bra, men den tredje ?!
Vem valde ut låtarna ? vem valde pausunderhållningen ? vad hände med programledarna ?
Gillar dom, men i leksand var det som om dom tappade gnistan.
Vilka gick vidare till Globen ?
ja, det lär väl ingen ha missat, vare sig om man är intresserad av melodifestivalen eller inte.
Molly och Björn Ranelid....eeeh, vet inte vad jag ska säga.
Molly, helt okey, hon hade ju t.o.m tagit med Carola-fläkten, men Ranelid ?
Mattias som hade en av dom vettigare låtarna blev utslagen =(

Man kan ju i alla fall inte säga att melodifestivalen inte berör, har aldrig sett så många statusuppdateringar på FB som i lördagskväll ;)
Blir spännande att se vad numbro. 4 bjuder på...


Ha det bäst denna måndag och njut av solen om du kan =))

kram H.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar