torsdag 12 januari 2012

Trött ! Pigg ?

Hur kan man vara såå trött hela tiden ?
Trött när jag vaknar, trött när jag jobbar, trött när jag kommer hem.
Sitter och halvsover i soffan vid åtta tiden.
Skulle behöva en riktig vitamin-piggelin-kick ;)
Kanske är det ombytliga vädret som gör sitt, inte vet jag, men en sak vet jag och det är att jag är trött.
Har kommit igång med träningen och man ska bli piggare då sägs det.
Men inte jag, är pigg en stund efter passet och hungrig som en häst men sen bara trött.
Ska nog gå in på apoteket i eftermiddag och se om jag hittar nån bra vitamin man blir PIGG av ;-)
Ska åka och handla några grejer till kontoret om en stund.
Har ingen aning om vad det är för väder, ser inte ut här inne i min bunker.
Men har hört att det regnar ute.
Trött väder ;)


Ska åka en sväng till Kicks oxå.....
Nu börjar det eka i sminkväskan.
Behöver både rouge, mascara och foundation.
Går åt lite mer smink nu under vintertid.
Längtar till våren när man kan sola sitt bleka ansikte och förhoppningsvis få lite vår-bränna ;)
Det bästa jag vet är när vårsolen börjar värma så pass att man att man njuter av att sitta med ansiktet mot solen och känner hur solstrålarna värmer.
Man kan dra fram en stol, dra täckjackan om sig, ta med sig sin kaffe kopp och sitta i solen en stund utan att bli kall.
Man hör hur fåglarna kvittrar och det är en speciell doft i luften, det luktar vår ;)
Oj vad jag längtar !



Lånade den här bilden av Gunilla på FB, tyckte den var lite kul :

;-))



Fick precis in en  ledighets ansökan från en kille som ska vara ledig i två månader för en resa till Thailand.
Avis ? Jag ? Näää.....;-))
( Joooo )

Sitter och småkollar på resor.
Är lite sugen på en charter-vecka.
Bara ligga i solstolen och slappa och sippa på en paraply drink.
Det skulle nog göra att man blev lite piggare ;D
Ska nog kolla liiite till ;-)

Ha en bra dag !

Kram H.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar