lördag 14 januari 2012

Tidig morgon....

Vaknade halvsju.......Thank you !!
Hade hoppats på en lååång skön sovmorgon,
 Meeen ack vad man bedrog sig.
Har redan hängt en maskin tvätt och satt på en ny, ätit frukost och duschat.
Nu sitter man här två koppar kaffe senare och tycker att det är ganska så mysigt att få morgonen helt för sig själv.
Resten av familjen sover gott i sina sängar och jag njuter med mitt kaffe och tända ljus och tittar på TV4:s morgonprogram.
Så när man väl är uppe och har gnidit sömnen ur ögonen
känns det helt okey ;-)
 känner mig lite halvförkyld, sådär lite mitt emellan, när man inte vet om man ska däcka eller att det försvinner puts väck och man vaknar imorgon och känner sig frisk.
Får se vilket håll det barkar åt.
 Igår var jag och tränade och mitt i passet började jag må så fruktansvärt illa . Det bara sköljde över mig och jag blev yr.
Fick stretcha lite snabbt och åka hem.
Kände mig jätte skum, men efter en banan och ett glas mjölk gick det över. Konstigt ?

Oj vad jag längtar efter sol och värme.
 Tänk att vakna en lördag och säga
 - idag ska jag tillbringa dagen i solstolen ;-))
 Sen efter en lat dag i solen drar man igång grillen för att grilla spett och dricka ett kallt glas rose eller en kall öl.
Kanske avslutar dagen med ett kubb spel samtidigt som svalorna flyger högt upp i den klarblå himlen och man vet då att det kommer att bli en vacker morgondag.
Många månader kvar tills man får njuta av en sån dag, men den kommer.........snart ;-))

En bok som jag vill läsa är Anna Whalgrens dotters bok "Felicia försvann" . Bilden av den fantastiskt hyllade super mamman Anna Whalgren rasar som ett korthus.
Såg Felicia på Skavlan igår och när Louise Hoffsten som känner Anna Whalgren fick frågan om vad hon tyckte om Felicias bok blev det obekvämt. Man såg hur hon skruvade på sig och svarade att hon inte läst boken och att man kan uppleva sin barndom på olika sätt.
Nu vill jag läsa hur Felicia upplevde sin barndom.
Har du läst boken ?
Nää, dax för en kopp kaffe till ;-))
 Ha en härlig lördag !
Kram H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar