onsdag 28 december 2011

Nån där ?


Skulle behöva en rejäl piggelin-kick !
Är sååå grymt trött.
Why ?
Ingen aning.
Mörkret ?
Är galet trött på kvällarna, trött på mornarna, trött på dagarna.
Tröttheten sitter som ett klister.
Så jäkla jobbigt.
Allt känns lite motigt och tungt.
Men förhoppningsvis så försvinner tröttheten samtidigt som man märker av att ljuset återvänder.


- Hallååååå ! Nån där ?????

Sitter här på kontoret, helt solo idag.
Känns som om jag är solo i hela byggnaden.
Brukar vara ett jäkla liv i garaget annars.
Folk som kommer och går på kontoret.
Bilar som åker ut och in, folk som tar en kaffe och röker i "rökrutan".
Men inte idag.
Det är spökligt tyst.
Skulle jag stänga av radion så kunde jag bergis höra en knappnål falla.
Vet inte om alla har bomat igen och tagit Julledigt.
Jag hoppas att det sitter en å annan på dom andra kontoren.
Skulle kännas liiite spoookie om man visste att man satt helt solokvist i denna stora byggnad.
Skulle bli lite skräckfilms känsla.
Du vet, om man vet om att man är helt ensam och plötsligt börjar höra ljud eller fotsteg i garaget...hua.
Nä, sitter hellre här och tror att det är fler än jag som jobbar idag ;-)



Har inte hunnit ut på nån mellandags rea.
Men hörde att det inte var så mycket kul.
Förra året var jag i Farsta C och trängdes i mellandags rean, men hittade absolut ingenting.
Tycker inte att rean är lika kul som förr.
Då var det verkligen billiga fynd som man kunde hitta.
Nån blus eller tröja som man gått och nypit i några dagar före Jul var det plötsligt 50% på.
Då blir man glad och man känner att man gör att kap ;-))
Nu tycker jag oftast att det är mest skit som dom rear ut.
Men som sagt, jag har inte varit ute på årets rea så förhoppningsvis finns det något kul.....eller ?


Igår när jag kom hem från jobbet körde jag "Prison Break" - race.
Låg däckad av cellgifterna, nerbäddad i soffan med en massa ljus tända, kuddar och en stor varm film och........Prison Break ;-)
Hade glömt hur bra jag tyckte den serien var.
Är helt inne i deras rymning nu.
Plöjde igenom tre cd igår, har tre kvar på första säsongen.
Mycket som man glömt bort, var ju ett gäng år sen som serien gick.
Kanske att jag hinner med ett avsnitt eller två ikväll ;-)

Ha den bästaste onsdagen !

Kram H.


1 kommentar:

  1. God förmiddag min vän!
    Att du är lite trött har nog sina orsaker,
    När jag mår som dig brukar jag kosta på mig lite xtra ,,,boka en ansiktbehandling,,sätt på den musik du älskar vrid på ljudet!,,ta ett fotbad,,
    Du behvöer verkligen ta dig tid för det!!
    Gör ett break i vardagen,,det lilla gör så mycket!
    Angående arbetet så kanske du har lite tid att ta dig en halvdag fri??
    Bara det gör att man känner sig lite busig!
    Men åk nu inte hem & syna städning eller nåt sånt!
    Ta dig en lyxdag,,,
    Kram,,du ska se att energin kommer snart,,bara du tar dig tid att njuta lite!!
    Kram
    Att ändra en liten rutin gör att man blommar upp!

    SvaraRadera