torsdag 29 december 2011

Grått....



Verkar som årets sista dagar kommer att gå i det gråas tecken.
Grått, mulet, plusgrader, småregnar.
Inget snö i siktet om man ska tro meterologerna.
Helt okey för mig.
Nu när Julen är över vill jag inte ha nån snö.
Glad för varje vecka som man slipper skotta, man slipper trafik kaos, halk olyckor.
Egentligen bara positivt med att det är snö fritt ;-)
Men det negativa är att det blir såå mörkt, trist och skitigt.
Spelar ingen roll hur mycket man städar i hallen.
Det är lerigt och grusigt hela tiden .
Skulle behöva åka en tripp till Ikea för att köpa en ny hall matta.
Det värsta är att det blir så mycket annat än bara en matta när man åker dit ;)))
Blir oftast ganska så dyyyra besök ;O
Alldeles för kul att shoppa på IKEA ;D



Igår var jag och skaffade ett års-kort på gymmet.
Känns skönt =)
Men jag saknade min sjukgymnast igår när jag tränade.
Min PT ;-)
Men istället hade jag min grymma dotter med mig och hon var oxå en grym påhejerska ;-)
Så jag tror nog att det ska gå bra.
Ska bara få kläm på alla maskiner som INTE ser likadana ut på det här gymmet som på det andra.
Jäklar vad olika dom kan se ut.
Tar ett tag att klura ut vad man ska göra i vilken maskin.
Fick fråga andra som tränade om lite hjälp och tack och lov så är dom flesta trevlig och hjälper gärna
 "den nya";-)




Mycket mer att göra på jobbet idag.
Skönt faktiskt.
Blir så galet seeegt och tiden bara sniglar sig fram när det är lite att göra.
Idag har dagen flytit på.
Har bara ett par timmar kvar att jobba innan det är dax att gå hem ;D
Har inga planer för denna torsdag.
Ska hem och betala räkningar, ta hand om tvätt och lite annat fix.
Så mycket roligare än så blir det inte.
En vanlig grå vardag med andra ord.


Två dagar kvar eller rättare sagt 2 1/2 dag kvar på det här året.
Ett nytt år är på intågande.
Förhoppningsvis ett år med mer hopp och glädje, ett år som bringar ljus och värme.
Ett år som tar en upp från allt mörker som det här året har skapat.
Ett år som hjälper till att sakta, sakta fylla igen det där hålet som man ramlade ner i, ett år som hjälper en att läka och ta sig upp från botten.
Jag kämpar varje dag, varje dag är en kamp, en kamp att ta sig upp en liten, liten bit.
Ibland har man kommit en bit på väg bara för att ramla ner igen.
Men förhoppningsvis så ska krafterna, glädjen och hoppet komma tillbaka.
Livsglädjen så att man har ork och kraft att börja glädjas igen, börja glädjas över livet.
Men jag vet att det kommer att ta tid, kommer att ta tid att läka, kommer ta tid att hitta glädjen igen.
Man får ta en dag i taget och sakta kämpa sig uppåt.
Jag ser fram emot ett nytt år och välkomnar 2012, tror jag.........?


Ha den bästaste Torsdagen !

Kram H.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar