onsdag 2 november 2011

Dom har koll....

En låååång dag inne på HS - Medicin akuten.
Sökte för huvudvärk men blev inkastad på hjärtavdelningen och plötsligt låg jag uppkopplad med EKG.
Jag protesterade lite och undrade varför jag skulle ligga där ?
- Ditt blodtryck beter sig lite märkligt så vi måste kolla hjärtat och syresättningen. Hjärtat går först, svarade en hurtig sköterska.
Jätte trevlig personal men grymt många patienter.
Det bara vällde in folk med bröstsmärtor.
Ambulanser, folk som kom in själva, folk som redan var inlagda skickades ner från avdelningar.
Blev väldigt förvånad över att det var så många unga som kom in.
Till slut var det så knökfullt att dom inte visste vart dom skulle göra av alla patienter.
När jaghade legat ett tag ihopkopplad med EKG-apparaten blev jag bortkopplad och fick sätta mig på en stol ute vid inskrivningsdisken.
Och det var inte kul med min huvudvärk.
Larm som pep, en farbror som låg och skrek, anhöriga som tjoade och stökade och betedde sig som om dom var på nån social tillställning.
Speciellt en familj.
Det kom fler och fler kompisar och släktingar.
Det dukades upp mat och dom var högljudda och då menar jag inte lite högljudda.
Personalen fick gå och säga till flera gånger.
Så jäkla respektlöst !
Där ligger och sitter det folk som mår riktigt, riktigt dåligt och dom tar över hela avdelningen både fysiskt och psykiskt.
Jag trodde mitt huvud skulle gå sönder.
Den ena tjejen sprang omkring och och pratade i en mobil telefon hela tiden och skrattade och skrek i telefonen så till slut hade man bara lust att ta den där telefonen och stoppa upp nånstans.
I ena akutrummet där dom hade varit först hade dom med sig massor med mat och sen lämnat skräp, muggar, halvätna smörgåsar......personalen var inte glad.
jag fick till slut ett eget rum.......sköööönt, tystnad ;-)


Efter lååång väntan fick jag veta att jaag troligtvis har fått ett virus i huvudet och i kombination med snabbt stigande blodtryck så orsakar detta huvudvärken.
Så nu väntar jag på att läkaren ska ringa så jag får veta vilken medicin som ska sättas in.

En liten komisk grej mitt i allt var att efter jag träffat den andra läkaren, fick prata med två, först hjärtläkaren sen en neurolog så frågade jag om jag kunde gå hem.
Det går bra sa han.
Är det säkert sa jag, det är ingen som ska skriva ut mig eller nåt sånt ?
Nej, jag fixar det, sa han.
Okey, ringde Ronnie och bad honom hämta mig.
När jag kom hem var jag helt slut och gick och la mig en stund.
Då ringde mobilen, det var sköterskan från hjärtavdelningen.
Dom hade sprungit och letat efter mig och undrade vad som hänt.
Neurologen hade glömt att skriva ut mig ;O
Lite pinsamt, lite komiskt och samtidigt tryggt.
För nu vet man att om man har skrivits in på ett sjukhus så har dom helt klart koll på en ;)))





Ha det bäst och en bra dag !

Kram H.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar