lördag 22 oktober 2011

Min tur nu ?

Har haft en sån där skit natt.
Kunde inte somna igår trots att jag var så trött så jag hade fullt sjå att hänga med sista halvtimmen av Idol.
Somnade nästan i soffan, men när jag väl hamnade i sängen och la huvudet på kudden så.......chi ching !!
Ögonen blev plötsligt stora som tefat och hade minsann inga problem att hålla sig uppe.
Kroppen var tung som en säck cement men kunde ändå inte somna.
Lyckades väl slumra in nån gång på småtimmarna bara för att vakna en timme senare.
Sen har natten varit så, somnat, vaknat, somnat, vaknat......Morr !!
Undrar varför man har såna nätter ?
Ibland sover man som en klubbad oxe, man skulle inte ens vakna om nån så släppte en bomb brevid sängen.
Och ibland är man känslig för minsta lilla pip.
Är så känslig att man t.o.m skulle höra en knappnål falla....
Blir en seeeg lördag, misstänker jag.
Man blir inte riktigt vid sina sinnes fulla bruk när man har sovit dåligt.
Kroppen är inte med och huvudet ska vi inte tala om.
Allt som sägs går in en halvtimme senare .
Berättar nån ett skämt så fattar man inte skämtet förrän tio andra skämt senare ;-)

Ida g får vi gäster, sova-över-gäster.
Så jag får väl hinka i mig ett gäng koppar koffein så att jag orkar vara en "god värdinna" ;O

Har precis spelat veckans Lotto, Keno och V75.
Nu jäklar !
Det är min tur nu (in my dreams)......
Men vore kul att vinna liiite i allafall.
Få tillbaka lite mer än insatsen.
Skumpan står som alltid på kylning, ut i fall att ;-)
En vacker-tur dag så kanske, kanske.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar