tisdag 18 oktober 2011

Höstrusk !!

Vilket väder , Brrr !! Det blåser och det regnar , det öser ner. När jag kom hem från jobbet hade mina krukor med ljung blåst iväg plus en påse med öl burkar som stod uppe på trappen efter Ronnies herr middag. Det var mååååånga burkar och alla dessa hade blåst iväg lite överallt. Några låg på gatan , några på tomten och flera låg på grannarnas tomter, piiinsamt ? Nja, lite granna ;-) Där fick jag springa omkring med en plastpåse och plocka burkar i regnet , in på grannarnas tomter och vinka lite hurtigt till ena grannen som stod i fönstret. När jag skulle plocka upp några burkar som hamnat precis vid grannens bildäck kom det en kille förbi med sin hund. Han flinade lite och sa : - Rädd om panten, hehehe ! Roligt, muttrade jag och försökte få tag i dom blöta, slibbiga burkarna som bara gled längre och längre in under bilen. Dyngsur efter burk och ljung plockande kom jag in och fick ett samtal att paret som var här igår och provkörde bilen inte skulle ha den. Okey, så mycket för det handslaget :/ Så Ronnie ringde en kille som hade ringt flera gånger på bilen och sa att han fick komma och titta om han fortfarande var intresserad. Absolut, sa han och var här på två röda. Han tog en sväng med bilen och sa : - jag tar den !!! Yeees !! Så nu är bilen såld och har fått en ny ägare, skönt !=D Jag har tagit mina cellgifter och ligger och vilar framför tv:n med en massa Mysljus tända. Rätt så mycket mys när man hör regnet smattra på rutan och vinden viner runt husknuten. Ha en fin kväll ! Kram H.

1 kommentar:

  1. Ja,,burr!!
    Tände mysljus i lyan,,såg nästan ut som ett kyrkorum,,fniss!
    Som alltid far mina tankar till uteliggarna sådana kvällar,,stackars dottern går i mina fotspår,,kommentaren kom igårkväll,,stackars människor!!

    Vad skönt att bilen blev såld:-)
    Alltid skönt att bli av med prylar som "står"
    Ha nu en fin dag!!
    Vi måste planera in nåt snart:-))
    Kram & sköt om dig!!!

    SvaraRadera