tisdag 7 oktober 2014

Höst rusk..

Nu är det verkligen höst på riktigt.
Regnigt, kallt och blåsigt.
Dax att plocka fram den varma jackan.
Frös imorse i min tunna svarta jacka.
Ska ut och leta efter ett par stövlar, såg att förra säsongens stövlar har gjort sitt.
Dom är slitna, klacken är sned och färgen är inte svart längre, mer åt det gråa skitiga hållet.
Jag har ett stort problem med att köpa stövlar......mina vader ! =O
Dragkjeds stövlar är helt kört, dom får jag inte upp så jag behöver bredare skaft.
Och det är inte alltid så lätt att hitta.
Dom slitna rackarna jag har hemma var såå perfekta, var ju dum, skulle ha köpt två par direkt ;)
Nä, bara att ge sig ut och leta.
 
I helgen ska jag röja mina garderober för vi ska renovera sovrummet hemma.
Ska bli såå skönt.
Nymålat, nytt golv och nya garderober.
Men först väntar vi in rörmokarna som ska komma och byta ut rören på nedervåningen och nya element.
Kan säga att det är rörigare än rörigast hemma, phu !
Men man får blunda för det och försöka se framför sig hur det blir när det är klart ;)
 
Nu skulle man ha haft en resa till solen att se fram emot...
 
Ha det bäst !
 
 
 


1 kommentar:

  1. Hej Helen!
    Kul att du börjat skriva igen. Har saknat din blogg. Hoppas du kommer fortsätta att
    skriva. Ha det så gott. Kram

    SvaraRadera