torsdag 4 april 2013

Där fick man...


Kände inte för att gå och stänga in mig på ett gym igår.
Påsklov och mycket folk, nä så istället dammades gåstavarna av och vi drog iväg på en rejäl PW.
Kände ingenting i  mitt struliga knä tills jag kom hem, skulle gå upp för trappan och då var det kört.
Det svullnade upp och värkte like hell.
Jaha, där fick man så man teg.
Resten av eftermiddagen/kvällen satt jag i soffan med benen uppbullat på ett gäng kuddar och ojade mig över smärtan.
Fick veta att jag har inflammerade knäsäckar.
Blir svullnade för stor måste man tömma dom annars ska det gå tillbaka av sig själv med hjälp av Voltaren.
Så det blir apoteket efter jobbet.
Går nog lite tidigare idag för det värker som sjutton.
Svårt att koncentrera sig när man har ont.

Känns faktiskt att det är påsklov.
Mindre trafik, lugnare på jobbet.
Är inte så mycket att göra den här veckan.
Allt ligger liksom lite lågt.
Nästa vecka kör allt igång som vanligt igen.
Men några som verkar ha att göra är alla telefonförsäljare.
Tror att det har varit rekord i hur många som har ringt hit till jobbet i veckan.
Det är försäkringar, telefon. internet m.m
Samma är det hemma.
Men nu har jag anmält vårt nummer till "Nix spärrtelefon", så nu hoppas jag att det ska lugna ner sig.
T.o.m på påskdagen ringde dom.
Satt och kollade på en bra film och när det är som mest spännande ringer en hurtig försäljare :
- Hallå !
- Hej hej jag söker Helen.
- ja, det är jag.
- Hej Helen jag heter Niklas. Hur mår du en vacker dag som denna ?
- Eh, jo tack bra...
- Vad fint !!! jag ringer ifrån Viasat och har några fantastiskt bra erbjudande till dig.
- Du jag sitter precis och kollar på en film och...
- Men jag är snabb och du kommer nog gilla dom erbjudande som jag har till dig.
- Tack men nej tack.
- Men jag kan återkomma en annan dag
(orkar inte)
- Suck, ja visst ! hejdå...
Man orkar liksom inte stå emot, man vill bara säga hejdå och återgå till filmen 
och man ångrar såå att man svarade.
Kan inte vara lätt att vara telefonförsäljare, beundrar dom att dom orkar för jag misstänker att dom får höra en hel del otrevligt när dom ringer.
Jag försöker alltid vara trevlig fast jag inte är intresserad.
Men nu har jag hoppet till att Nix spärrtelefon löser detta åt mig ;-)

Ha det bäst denna torsdag !
Kram H.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar