tisdag 15 januari 2013

Pigg som en C-vitaminkur...Not !


Får rapporter när jag sitter här i min lilla bunker att snön vräker ner ute.
Då är väl bilen som en liten igloo när man ska hem.
Hörde också att skottning står som prio 1 när man kommer hem, suck !
Älskar att bo i hus meeen inte på vintern, iaf inte när det är snö ;)
Bara att hem och kavla upp ärmarna och ta ett gympass i snön.
Så hurtig som jag lät nu kommer jag inte att vara när jag står med snöskyffeln i högsta hugg.
Kommer muttra och svära över Kung Bore som aldrig ger upp.
Tycker att han kan ta sig lååååång semester låååångt ifrån gamla svedala.
Långa tunga sega Januari kunde väl ha fått vara snöfri iallafall, hade gjort det så mycket lättare och roligare.
Men ja jag vet, när jag muttrar nåt om snön så får man tillbaka.....
- Tänk på att det blir ljusare och det är finare och det är roligt för alla som vill åka skidor och pulka.
Javisst för alla snöälskare är det kul men för en annan som är en sommar människa är det bara pest och pina...;)
Tänk om vintern var lika lång som sommaren och sommaren var lika lång som vintern, sååå mycket skojsigare det skulle vara då ;-))


Känner mig trött och seg idag, ont i huvudet och lite ont i halsen.
På väg att bli sjuk ?!
Neeej nej det går inte, har inte tid.
Får hoppas att det bara är en dags-svacka ;)
Man har ju såna dagar ibland när allt går lite tungt och segt.
Och sen har man dagar när det känns som om man klarar allt.
Man känner sig stark och piggelin som en C-vitamin kur.
Den C-vitamin kuren är lååångt ifrån mig idag.
Nä, jag ska kämpa mig igenom jobbardagen, åka hem och skotta sen kryper jag upp i soffhörnet och drar en filt över mig (Cellgifts-dagen) och stannar där tills imorgon ;-)



Igår gymmade jag med dottern min.
Vi hade riktigt kul och körde lite nya grejer som jag aldrig testat förut.
Bl.a Kettlebells....


Nu ska man bara lära sig dom olika övningarna.
Det kan ju bli lättare sagt än gjort ;)))

Nu har Snabba Cash 2 haft dvd-premiär, i förra veckan släpptes den.
Jag har fortfarande inte hunnit se den.
Brukar hänga på låset när det släpps en ny film men har inte hunnit med den här gången.
Får se om jag svischar förbi video-affären på väg hem från jobbet och chansar på att dom har den inne.



Sitter just nu och väntar på ett besked.
Det gäller inte mig men nån som står mig nära.
Är så jobbigt att vänta och det är svårt att göra nåt vettigt för tankarna vandrar dit hela tiden.
Håller alla mina tummar att för att det blir ett positivt besked som levereras till mig snart.
Blir det negativt så kommer jag tappa tron på Sveriges rättsystem.

Ta det lugnt i snön och ha den bästaste tisdagen !
Kram H.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar