torsdag 22 november 2012

Mörkt och murrigt..



Godmorgon !
Är inte så pigg som jag försöker se ut på bilden.
Känner mig lite småförkyld faktiskt men proppade i mig ett par extra vitaminer imorse så förhoppningsvis så ska det häva MR. cold.
Har absolut inte tid att bli sjuk nu.
Varken privat eller på jobbet.
Mörkt och murrigt i Västberga där jag jobbar.
Redan fullt på parkeringarna trots att klockan bara är halvsju.
Jag undrar när alla börjar jobba här ?
Trodde när jag började här att det var kontors-tider för dom flesta typ 8 -9,
ack såå fel jag hade.
Det är fullt ös medvetslös här när klockan är sju.
Då är alla på G och chansen att få en parkering efter sju är ungerfär lika med noll !




Skulle ringa och sjukanmäla sonen som ligger hemma med migrän.
Skolan har ett sånt system att man knappar in elevens personnummer så registreras giltig frånvaro.
Jag som alltid ska göra flera saker på en gång lyckades schabbla till första anmälan.....trodde jag och gjorde en ny sen visade det sig att han blivit anmäld två gånger.
Jaja, bättre än inte anmäld alls ;)

****
Igår var det ett nytt avsnitt av STALKERS.
Helt galet att en människa kan terrorisera en person i flera år och det enda som man kan få som skydd är besöks och kontaktsförbud, som oftast bryts gång på gång av stalkern.
Borde finnas mer som den som blir utsatt kan skydda sig med.
Tänk att alltid leva med känslan att vara bevakad, få ta emot hotfulla mail och sms och inte veta hur allvarligt menade dom är.
Måste vara fruktansvärt !!
Läste om en tjej som var förföljd av en kille.
Han skickade blommor, sms, mail, brev, ringde, stod utanför hennes port m.m,
När hon anmälde det så fick hon svaret att hon skulle känna sig smickrad .
Man är ju f.. inte smickrad, man är rädd !!
Gillar programmet Stalkers.
Förhoppningsvis så får dom som är med i programmet hjälp och stalkern försvinner ur deras liv.
Kan tänka mig att dom flesta som bor i Insjön i Dalarna vet vem kvinnan är som stalkade paret, Niclas och Åsa.


Ha det bäst !
Kram H.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar