måndag 21 maj 2012

Måååååndag....




Lååånghelgen är över och måndagen är här.....tyvärr ;)
Nä, man får tänka så att för varje dag som går så kommer man en dag närmare SEMESTERN !!
Börjar faktiskt rycka i semester nerven nu.
Speciellt nu i helgen när värmen kom.
Längtar efter lata dagar i solen, inga tider att passa.
Bara få vara....;-)



I helgen har mina svärisar varit på besök.
Min svärfar har hjälp till att byggt ett trappa från den ena altanen till den andra.....äntligen =))
Blev jättebra, nu sitter allt ihop, blev mer en helhet.


Så vi har grillat, solat, röjt på tomten, planterat blommor, fixat och donat.
Har fått massor gjort i helgen, super skönt !
Avslutade helgen igår med en iskall longdrink, salta chips och hockey-VM finalen.
Ryssland tog hem guldet och det var dom värda.
Spelade grym hockey.


Grattis !!!


I lördags skulle jag köra ut Jessica och några av hennes kompisar till en grillplats vid Gömmaren.
Dom var ett gäng som skulle på födelsedags fest.
Festen skulle börja med grillning vid sjön och sen fortsätta i Stuvsta.
Temat var Sommar, så killarna och tjejernas klädsel var just det, sommar, tunna klänningar och shorts.
Jag lyckades efter många om och men leta mig fram till Gömmaren och ringde och kollade så att vi stod på rätt parkering.
Jodå, det skulle stå natur resarvat på skylten och sen skulle man bara gå en bit ner mot sjön.
Bra, jag lämpade av ett gäng tunnklädda ungdomar fullastade med presenter, dricka och grillgrejer.
Jag åkte hem och vi började fixa med mat och förberede för grillning.
Då ringer telefonen.
Det visade sig att jag hade släppt av dom på fel sida av sjön, ooops !
Grillfesten var på andra sidan =O

Så där knatade dom omkring in the middle of nowhere, tunnklädda, fullastade med grejer och vrålhungriga ;)
Erika som hade sin lilla bubbla med sig fick tränga ihop gänget i sin bil och det slutade med att dom grillade hemma hos oss.
Kan säga till mitt försvar, att det var fler som inte hittade, hehe ;))

Festen slutade lyckligt till slut i Stuvsta men jag undrar fortfarande, hur sjutton kommer man runt till andra sidan sjön ???


Ska bli kanon väder hela veckan =D
Pratas om 20-25 grader !
och det tackar man ju för ;-)



I eftermiddag blir det ett pass på gymmet.
Kämpar med att bli kompis med The Crosstrainer from hell ;)
Ska gå in för att köra mer kondition än styrka ett tag så kanske siffrorna på vågen börjar röra sig lite neråt.
Just nu står det totalt still....morr !!



 Ha den bästaste måndagen  ♥



 ♥ ♥ Kram H.  ♥ ♥



2 kommentarer:

  1. God morron vännen!
    Oj vad fint ni har fått på altanen!!
    Verkligen jätte läckert!! Kul!!!
    Men se till att du har tid att njuta utav den oxå:-))
    Kolla om du kan ta fler repetitioner vid träning,, om du kör för tungt så blir det muskler istället för att "bränna" bort,,
    Då visar inte vågen,,men d bästa är att mäta sig,,ta ett mått band så ska du se att det nog har givit resultat!
    ja nu kommer nog finvädret!!
    Längtar så att jag spricker efter semme nu!
    Sköt om dig,,tat lugnt!!
    Massor av kramisar!!

    SvaraRadera
  2. Hej min vän ! tack för alla tips =)) Ska testa det idag, att köra fler repetioner och ta fram måttbandet ;-)) Känns som om det står still nu.....morr ;-) Altanen blev jättebra. Vi kan väl dra ihop gänget och ha en liten grill fest nån helg här fram över, skulle vara super kul =D Var lite sugen på en kryssning i sommar, typ helsingfors eller Tallin eller Riga ? Något ni skulle vara intresserade av ? kanske Morgan, Lotta, Roger ? Vi kan höras om detta ;)Nu börjar sommarplanerna spira ;)) Ha en bra dag ! kramizar

    SvaraRadera