torsdag 1 mars 2012

Månadens tråkigaste....

Har precis varit på en promenix med vår lilla låne vovve. 
Små duggar och det är skitigt, grått och trist. 
Meeeen snön är nästan borta =D 
Önskar att mitt illamående ville försvinna också, 
Blä, fy vad jobbigt det är att må illa. 
Hörde att det var många som åkt på den här maginfluensan. 
Ingen höjdare . 
Har lyckats att få i mig en macka iaf men var så jäkla dum att jag drack en kopp kaffe, illa, illa. Men jag saaaaknar mitt kaffe ;) 
Men får nog hålla mig till min avslagna cola idag med.
 Har grus på hela övervåningen och har släpat upp snabeldraken som nu står och stirrar på mig. 
Men kombinationen dammsuga och illamående är sådär :/ 
Kan nog muta min sportlovs lediga son att ta en svängom med snabeldraken, hehe ;-)) 
Dottern är på kryssning med hela kompisgänget och kommer hem ikväll, gissar ganska så tröööött ;)) 

Sverige vann sin landskamp igår, en ganska tråkig men okey match. 
Sverige spelade bättre i andra halvlek. 
Längtar till EM, ska bli så kul !! Då blir det fotbolls feber i Sverige igen ;-)) 
Men innan dess är det andra kul grejer som börjar. 
I dag börjar Skidskytte-VM och i helgen går Vasaloppet av stapeln =))) 

Efter att ha försökt i två dar att betala räkningar via Nordeas Internetbank lyckades jag till slut igår kväll. 
Nordea hade jätte problem, man kunde inte logga in och man möttes av ett Tekniskt fel - meddelande hela tiden . 
Men nu är räkningarna inlagda, dragna och betalade . 
Månadens tråkigaste är gjort. 
El-räkningarna är inte att leka med men ändå så är det ingenting mot förra året när det var så galet kallt så länge. 
Man var alldeles svettig varje gång man öppnade El-räkningen under vintertid. I år har dom legat lägre, tack och lov men är ändå inte roliga. 
Nu hoppas jag på att våren kommer tidigare som dom säger och att det blir mildare än normalt. 
Varmare = Billigare El =)) 
I like ;D 
Hörde om en person som glömt bort att betala sin trängsel skatt . 
Räkningen låg från början på 20 kronor och slutade hos kronofogden med ett par tusen i skuld :O 
Ingen höjdare. 
Jag missade också en trängselskatts räkning men hade tur för från 20 kronor var den höjd till 65 kronor. 
Men hade jag missat den då ,
 vilket jag tack o lov inte gjorde, 
och gång på gång då hade jag nog också varit uppe i dom summorna, 
hua.
 Räkningar är ett ont måste ;) 
Men nu kan man släppa dom för några veckor, tills dom börjat dimpa ner i brevlådan igen.
 Tänk om man kunde få två räkningsfria månader om året. 
En till Jul och en till Midsommar , vilken känsla =D 
In My Dreams ;-))
 Idag klockan tre på fyran inleds Skidskytte-VM från Tyskland med Mix-stafett. Heja Sverige !!! 

Ha en bra dag ! 
Kram H.

1 kommentar:

  1. ha jag missade en gång fick 500 kr i nästa räkning ha en bra natt kram

    SvaraRadera