tisdag 27 mars 2012

Ledig dag...

Idag har jag varit ledig från jobbet.
Inte för att jag skulle göra nåt skojsigt utan för att jag skulle till Reumatologen. Har haft det otroligt jobbigt med värk, svårt att böja mig, vaknar på nätterna av att det gör ont.
Fick fyra kortison sprutor med smärstillande i fyra olika leder.
Gjorde ont som f..... att ta dessa men det är det värt ;-)
Fick också nåt utskrivet som ska hjälpa upp mitt dåliga immunförsvar.
Efter läkare besöket var det bara att åka hem och ta det lungt.
Man ska hålla sig så lugn som möjligt så att inte kortisonet skumpar ut ur leden.
Såå nu ligger jag och Zissi på varsin sida av soffan och bara softar och zappar mellan tv-kanalerna.
Igår var vi alla galet trötta.
 Trött hela dan, från att väckar klockan ringde till vi gick och la oss.
Tommy och Lotta bjöd på Pizza, ingen av oss hade ork att stå vid spisen igår, så pizza satt perfekt !
Skönt att få vara lite lat ibland ;-))
 Nu ska jag zappa vidare ;)
 Ha det bäst !
Kram H.

1 kommentar:

  1. Hej hopp vännen!
    Hoppas du mår bättre idag:-)
    Själv sitter jag hemmA ´med sjukt barn,,halsont & förkyld.
    Dom på jobbet sitter visst illa till då dom ska se över mitt arbete oxå,,ångest!
    Men vad gör man??
    Så nu är man rastlös & försöker göra såna där "inne" grejor..
    Vi kommer antagligen att fixa med vagnen i helgen så Påsk blir nog där:-))
    Längtar,,samtidigt skulle d väl dra in lite kyla igen,,men d finns kläder för alla väder!
    Ha det så fint så hörs vi vidare!!
    Kramis

    SvaraRadera