måndag 23 januari 2012

Halsfluss...

Kände i helgen att det inte var vanlig förkylnings halsont. Vaknade i morse med hög feber och sååå galet ont i halsen. Halsfluss, tänkte jag och halsfluss det var. Har precis varit på Apoteket o hämtat ut en kur pencillin. Bara hoppas att det hjälper snabbt. Kämpade tappert igår att hålla mig på benen under sonens födelsedags firande. Däckade som en urvriden disktrasa när alla hade gått hem. Var ju inte så konstigt med tanke på halsflussen. Får verkligen hoppas att ingen är smittad nu :( Kom en himla massa snö i 08-land igår. Plogbilarna har äntligen en himla massa jobb och dom kör som galningar kors o tvärs ute på vägarna. Det är halt, riktigt halt på en del vägar. Kände mig inte som en kanon bilförare när jag var ute och sladdade febrig och dan. Men nu står bilen parkerad på infarten och jag är parkerad i soffan med den första tabletten antibiotika i kroppen. Har så ont i halsen så jag har svårt att prata. Tur att man inte behöver använda rösten när man bloggar, är på FB eller är ute på nätet överhuvudtaget ;-) Ha en bra dag ! Kram H.

2 kommentarer:

  1. Hallå min vän!!
    Haft strul med datan & inte kunnat skicka en rad till dig!
    Men följer dig på FB & här,,fniss man kan ju missa nåt!!
    Tristers att du är sjuk,,men & andra sidan kan du kura i soffan & slippa halka omkring ute!
    Jag svor värre än Pippi i morse på väg till jobbet!
    Hur kan man pumpbromsa i 70 i mitten fil???
    Kolla att der är halt eller,,morr!!
    Man kan tycka att vissa kanske ska åka kollektivt om rädsla för halka finnes!!
    Helgen har varit fin & givande då vi renoverat, flyttat tösens rum mm,,fått mycket gjort!!
    Äntligen!
    Ny vecka nya träningspass väntar!!
    Hoppas nu att du kryar på dig!
    Skickar du vet vad:_)))
    Kram!!

    SvaraRadera