söndag 1 januari 2012

God fortsättning...



Nyårsdagen ! 
Ett nytt år, en nytt kapitel, dax att vända blad och börja skriva på ett nytt. 
År 2012 !!! 
Känns bra att säga 2012, tror på tolvan. 
Nummer elva är ett oturs nummer, kommer alltid att vara det, både för mig personligen och för många ute världen. 
Många hemskheter har inträffat just på datumet den 11:e. 
Men det är ju inte så att allas problem, sorger och bekymmer försvinner bara för att klockan slår tolv och det står 2012 i almenackan . 
Men man får en slags känsla, ett hopp om något nytt, något bra när det blir ett nytt år. 
Jag hoppas så att den känslan stämmer.
 Att det blir ett bra år, för min familj, för mina vänner och min släkt och för mig själv. 
Vi hade ett väldigt lugnt Nyårsfirande här igår, men 2011 skulle jävlas in i det sista. 
När vi skulle tillaga ox-filen så visade det sig att den var dålig, den luktade apa, ruttet kött när vi packade upp den. 
Blir så förbannad. 
Där står man på Nyårsafton och ska laga Nyårsmiddag med dåligt kött, morr !!!! 
R stack tillbaka till affären men dom vägrade låta honom ta en ny oxfilé för att han inte hittade kvittot men man ser på förpackningen vart köttet är köpt. 
Vi har spart köttet och ska åka tillbaka när chefen är där, var lika bra att backa för annars hade nog R gjort sig olycklig på den stöddige kassören. 
Såå fortsättning följer.....
Så istället för dålig oxfilé blev det bra fläskfilé ;-)) 
Efter förrätt och varmrätt blev det ett dopp och en skål i Jacuzzin. -7 grader ute och 39 plus i poolen ;) 
Var rätt mäktigt att ligga där och lyssna och titta på alla raketer och smällare. Efter bad blev det efterrätt, den klassiska 80-tals desserten, päron-aftereight-vispgrädde, mums ;-)) 
Dottern var på Nyårs fest och sonen hade kompisar här som hängde i Jacuzzin och sen var ute och smällde av sina raketer vid tolvslaget . 
Vid ett-tiden kröp jag ner i sängen efter att ha stått på gatan med grannarna och tittat på D:s stora bomb som han drog av och önskat alla gott nytt år. 
Halv två somnade jag med ett leende på läpparna och med ett hopp och en värme i kroppen som sa, det kommer att bli ett bra år, det måste bli det. 
God fortsättning ! 
Kram H.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar