måndag 17 oktober 2011

Igår putsade jag, tvättade och dammsög min krockskadade bil och fick ääääntligen ut en annons på blocket.
La ut den billigt p.g.a skadan..
Är ju inte så lockande att köpa en bil med lackskador.......om det inte är rätt pris, förstås ;-)
Har ringt flera stycken på den, en kille ska komma och titta ikväll.
Så jag hoppas verkligen att jag blir av med den.
Behöver platsen på parkeringen och det känns lite onödigt att ha en bil stående som man inte använder.

 Är inte min bil på bilden, men den är precis likadan fast med en skada på höger sida.....

Har haft väldigt mycket omkring mig den senaste tiden.
En del saker har varit bra, en del mindre bra, tunga.
Jag hoppas att allt lugnar ner sig lite nu.
Behöver komma ikapp, få tillbaka lite ork, lite gnista.
Skulle behöva åka till en stuga ute i skogen, långt från telefoner och datorer och bara vara.
Att få promenera, få tänka, slippa alla måsten för ett tag.
Tänk om man bara kunde knäppa mned fingrarna för att komma bort ett tag.
och när orken har återvänt knäpper man sig tillbaka till vardagen igen ;)
Men så enkelt är det inte.
Livet är en berg o dalbana och det är bara att spänna fast sig och hänga med, vare sig man vill eller inte.
Ibland undrar jag hur långt ner man kan sjunka innan det är dax att börja komma upp igen ?
Finns det en botten ?
Gissar att vi alla har olika långt till sin botten.
Jag hoppas att att jag har nått min botten nu och att min Berg o dalbana snart tänker börja åka uppåt igen, mot toppen.
Inget år kan bli sämre än år 2011 så jag hoppas på 2012, då vänder det.
Glädjen kommer tillbaka och lite hopp om livet =)



 Ta hand om dig !
Kramen hela dagen / H.


1 kommentar:

  1. Vi har en sån stuga om du vill låna...bara säg till...kram Annica

    SvaraRadera